Menu

In Flanders, we grow your way

Terug naar Actualiteit >
Alle regio's

 

 

 

 

 

 

 

 

Help het exportconcept ‘In Flanders, we grow your way’ mee uitdragen

Al enkele jaren promoot VLAM de Vlaamse sierteeltsector in het buitenland met het exportconcept ‘In Flanders, we grow your way’. Een baseline die de eigenheid en troeven van de Vlaamse sierteelt omvat.

Ben je actief op een of meerdere exportmarkten? Dan kan jouw bedrijf meestappen in deze communicatie.

  • Bestel online het gratis promotiemateriaal en gebruik het als relatiegeschenk
  • Vergroot de herkenbaarheid van het concept en download op diezelfde pagina de emailhandtekening, Zoom-achtergrond of Linkedin banner.

Zo creëren we een sterk merk voor de Vlaamse sierteelt, waar ook uw eigen bedrijfscommunicatie mee van profiteert. Zet ‘In Flanders, we grow your way’ mee op de internationale kaart.

Alle Vlaamse siertelers en exporteurs kunnen dit promotiemateriaal gratis bestellen. Er is ook standmateriaal, dat gratis kan ontleend worden door federaties en individuele bedrijven voor acties, evenementen, beursstanden,…

Wie suggesties heeft voor promo- en standmateriaal kan die steeds mailen naar info@belgianplants.com.

 

Klik hier om het promomateriaal 'We Grow Your Way' te bestellen

 

- 25 september 2019 -

 

VLAM lanceert een nieuw communicatieconcept voor de exportpromotie van sierteeltproducten. Dit kleurrijke concept met als slogan ‘In Flanders, we grow your way’, werd voorgesteld op de FLORALL-beurs van 20 augustus in Waregem Expo. Ook Vlaamse sierteeltbedrijven kunnen in een latere fase het concept toepassen in hun eigen communicatie.

 

Traditie en maatwerk

Het nieuwe concept en logo kwamen er na enkele intensieve brainstormsessies met bedrijven uit de verschillende subsectoren van de sierteelt. Twee belangrijke uitgangspunten werden hierin verwerkt. Enerzijds
is er de lange traditie van Vlaanderen op gebied van sierteelt met zijn familiale structuur. Anderzijds is er de flexibiliteit en oplossingsgerichtheid van de bedrijven.
Dit mondde uit in het nieuwe logo met als baseline ‘In Flanders, we grow your way’ en een beeld van gestapelde
kubussen met de basisonderdelen van een plant. Het exportlogo van ‘Roots&Leaves’ blijft behouden en zal zichtbaar blijven op de exportcommunicatie binnen de nieuwe huisstijl. De baseline beschrijft de eigenheid en troeven van de Vlaamse sierteeltsector.
Het sterke netwerk van de Vlaamse siertelers staat garant voor een breed productgamma en een grote
oplossingsgerichtheid. Het beeld toont de verscheidenheid van de Vlaamse sierteeltsector en illustreert
de grote oplossingsgerichtheid.

 

Lancering op Florall

VLAM stelde het nieuwe exportconcept voor op Florall op 20 augustus in Waregem Expo. Het concept
zal onder andere ingezet worden op beurzen zoals IPM (Essen), tijdens prospectiemissies en in
begeleidende communicatie zoals advertenties en mailings. Ook op de website belgianplants.com en in de communicatie naar buitenlandse vakpers zal VLAM het nieuwe concept hanteren.

Hoe kan u het materiaal gebruiken?

Ook Vlaamse sierteeltbedrijven kunnen in een latere fase de huisstijlcomponenten van het nieuwe communicatieconcept gebruiken. Dit draagt bij aan de herkenbaarheid en het imago van de Vlaamse
sierteeltproducten en -bedrijven. Volgende materialen zullen gratis uitgeleend of besteld kunnen worden:
• Roll-ups (te ontlenen),
• Kubussen voor opendeurdagen  of beursstanden (te ontlenen),
• Mappen (te bestellen),
• Kleefband (te bestellen)

VLAM peilde op Florall of via mail bij de exporteurs naar de interesse voor vrachtwagenstickers.
De kostprijs van de stickers wordt bepaald door het aantal belangstellenden. Wie interesse heeft
om deze materialen te gebruiken, kan hiervoor terecht bij Marie Arnauts via marie.arnauts@vlam.be