Menu

Terug naar Onderwerp >Bewustzijn verhogen

Bewustzijn verhogenTerug naar Onderwerp >


In de eerste plaats moeten bloemen en planten via allerlei communicatiemiddelen in beeld gebracht worden zodat het thema leeft in de gedachten van de consument. Ruim één vierde van de ondervraagden (eerder mannen) verklaart immers dat ze bloemen en groen wel mooi vinden, maar dat ze er niet echt aan denken om ze te kopen en geen sterke nood hebben om ze rond zich te hebben. De juiste timing is wel cruciaal om sierteelt bij hen meer onder de aandacht te brengen. De lente is bijvoorbeeld hét moment om actief naar deze groep te communiceren want dan staan ze, dankzij het lentegevoel en het mooiere weer, het meest open voor een boodschap over bloemen en planten. De communicatie loopt best via algemene kanalen zoals lifestyle magazines, tijdschriften en weekendbijlages bij kranten, aangevuld met meer specifieke kanalen zoals tuincatalogi, nieuwsbrieven, websites, sociale media, posters… Deze groep mensen kan het best gemotiveerd worden tot aankoop via acties en promoties, maar ook de aandacht vestigen op nieuwigheden is een goede strategie. De ‘FLOOR’-campagne van VLAM is een goed voorbeeld van communicatie om het bewustzijn te verhogen.