Menu

Terug naar Onderwerpen >De houding van de Vlaming tegenover bloemen en groen

De houding van de Vlaming tegenover bloemen en groenTerug naar Onderwerpen >

Alle regio's
Alle sectoren

Om de interesse van de Vlaming voor sierteeltproducten aan te wakkeren en te behouden moet er gewerkt worden op drie niveaus: het bewustzijn verhogen, de kennis uitbreiden en inspiratie aanbieden. Wanneer de consument vervolgens iets wil aankopen, spelen heel wat factoren een belangrijke rol in de uiteindelijke keuze van product en aankoopplaats. Dat blijkt uit een tweeledig onderzoek in opdracht van VLAM.

In juni 2014 werd in de Marktmaker-community van VLAM een volledige week gewijd aan sierteelt. De Marktmaker-community is een online platform van VLAM in samenwerking met InSites Consulting, waarbij 100 Vlamingen het jaar rond hun mening geven. Dit onderzoek is geschikt om te peilen naar dieperliggende motivaties. In november 2014 kwantificeerden we vervolgens samen met het marktonderzoeksbureau iVox die bevindingen via een online enquête bij 600 Vlaamse tuinbezitters tussen 25 en 54 jaar.